Hvorfor kan jeg ikke registrere mitt kort?

Når et kort ikke aksepteres vises en feilmelding slik følgende nedenfor,

Ditt betalingskort kunne ikke registreres. Vennligst se over dine kortopplysninger igjen.

Det kan være av følgende årsaker:

  • Kortet er ikke et Visa eller Mastercard.
  • Kortet er ikke utstedt av en norsk bank.
  • Om du forsøker å legge inn bestillingen fra en mobil plattform anbefaler vi at du heller bruker en PC eller Mac for å gjøre dette. Om du allerede er på en av disse enhetene kan du prøve å bytte til en annen nettleser.
  • Det savnes penger/dekning på kortet. Til og med ved tegningen av en gratismåned krever vi at det minst finnes 1 kr på kortet. Summen reserveres og tilbakebetales så i samband med at vi kontrollerer kortets gyldighet.
  • For Visa-kort behøver «Verified by Visa» være aktivt, alternativt «Mastercard Secure Code» for kort fra Mastercard. Kontakt din bank eller undersøk på egen hånd i internettbanken ved usikkerhet omkring dette.
  • Kortet har en sperre som ikke tillater internettkjøp, kontakt din bank/utsteder for å heve sperren – alternativt gjør det på egen hånd gjennom din internettbank.
Var denne artikkelen til hjelp?
19