Regionsblokkering & VPN

Bedrifter, hoteller og skoler kan bruke nettverk som er basert i utlandet, og derfor koble deg til et annet land. Dette kan blokkere deg fra å bruke tjenesten siden rettighetene våre er per land. Enkelte nettverk kan også blokkere bruken av strømmetjenester, noe som betyr at du ikke kan bruke Viaplay. Vi tilbyr tjenesten i henhold til EUs portabilitetsforordning – dette betyr at du kan streame hvor som helst i EU og EØS. Det er ikke ment å brukes med et VPN, som også er nevnt i våre vilkår og betingelser.

Skulle du støte på en melding om at tjenesten vår ikke er tilgjengelig i ditt område, oppfordrer vi deg til å kontrollere IP-adressen din:

1. Start med å sjekke IP-adressen din på følgende nettsted: https://whatismyipaddress.com/
2. Besøk https://www.maxmind.com/en/home og skriv inn IP-adressen din i feltet som vises midt på siden.
3. Klikk på knappen som sier “GO” og kontroller plasseringen av IP-adressen din.

Hvis posisjonen din er riktig og du er i et EU- eller EØS -land, foreslår vi at du slår av alle nettverksmodifiseringstjenester, for eksempel VPN og nettleserutvidelser. Med andre ord, hvis du bruker noen endrede tilkoblingsinnstillinger, anbefaler vi deg å gå tilbake til internettleverandørens standardinnstillinger.Skulle IP-adressen din fortsatt rettes mot feil land, selv om VPN-baserte tjenester og nettleserutvidelser er slått av, anbefaler vi deg å kontakte internettleverandøren din for mer informasjon. Hvis du opplever problemer angitt ovenfor mens du bor på et hotell eller er koblet til et offentlig nettverk, oppfordrer vi deg til å få tak i personell på stedet.

Kontakt oss

Select your region and language

Recommended for you

Norsk

All our regions and languages

Denmark
Netherlands
Finland
Poland
Iceland
Sweden
Norway
United Kingdom