Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Feilkode 6001 – hva betyr det?

Feikode 6001 kan oppstå i noen ulike situasjoner og ut ifra hvordan det er for deg – så går du videre på ulike vis.

  • Ved kjøp av leiefilm:
    – Om du forsøker å legge inn bestillingen fra en mobil plattform anbefaler vi at du heller bruker en PC eller Mac for å gjøre dette. Om du allerede er på en av disse enhetene kan du prøve å bytte til en annen nettleser.
    – Kontroller at det finnes penger på din tilkoblede bank- eller kredittkort.
    – Kontroller at kortet ikke er sperret for internettkjøp.
    – Kontroller kortets gyldighet. Behøver kortopplysninger oppdateres kandet gjennomføres raskt og enkelt gjennom følgende instruksjoner.
  • Ved avspilling av øvrig materiale (serier & film):
    Skulle feilmeldingen dukke opp ved avspilling av annet material (ikke leiebutikken) så avhenger det som oftest av at vi holder på å laste opp det spesifikke materiale til siden; eksempelvis forhåndsvisninger. I slike tilfeller anbefaler vi å avventer en stund og test igjen litt senere – da bør det fungere bedre.
  • Feilkoden dukker opp på alt materiale:
    Hvis du bruker en datamaskin, vennligst prøve å endre nettleser. Les om hvilke nettlesere vi anbefaler her.
Var denne artikkelen til hjelp? 13
Kontakt oss