Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Hvorfor har jeg blitt debitert til tross for kostnadsfri prøveperiode/angitt verdikode?

På grunn av studio-rettigheter og for å kontrollere at du er over 18 år trenger du å registrere betalingskort for verifikasjon. Vi sender da en forespørsel om autorisasjon til din bank. Dette er ikke en debitering men en reservasjon og tilbakebetales automatisk så snart autorisasjonen har blitt godkjent. Forespørselen skjer umiddelbart, men det kan et par dager før beløpet forsvinner fra «Reservasjoner».

Står beløpet derimot ikke som en reservasjon men at en debitering har skjedd, så kan det være at du allerede har benyttet deg av prøveperioden eller at verdikoden ikke ble aktivert. Hør gjerne av deg til oss så kikker vi nærmere på det.

Var denne artikkelen til hjelp? 1
Kontakt oss