Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Hvorfor kan jeg ikke registrere mitt kort?

Når et kort ikke aksepteres vises en feilmelding slik følgende: Ditt betalingskort kunne ikke registreres. Vennligst se over dine kortopplysninger igjen.

Det kan være av følgende årsaker:

  • Kortet er ikke et Visa eller Mastercard.
  • Kortet er ikke utstedt av en norsk bank.
  • Om du forsøker å legge inn bestillingen fra en mobil plattform anbefaler vi at du heller bruker en PC eller Mac for å gjøre dette. Om du allerede er på en av disse enhetene kan du prøve å bytte til en annen nettleser.
  • Det savnes penger/dekning på kortet. Til og med ved tegningen av en friperiode krever vi at det minst finnes 1 kr på kortet. Summen reserveres og tilbakebetales så i samband med at vi kontrollerer kortets gyldighet.
  • For Visa-kort behøver «Verified by Visa» være aktivt, alternativt «Mastercard Secure Code» for kort fra Mastercard. Kontakt din bank eller undersøk på egen hånd i internettbanken ved usikkerhet omkring dette.
  • Kortet har en sperre som ikke tillater internettkjøp, kontakt din bank/utsteder for å heve sperren – alternativt gjør det på egen hånd gjennom din internettbank.

Hvorfor trenger jeg å registrere et betalingskort når jeg har en rabattkode?
På grunn av studiorettigheter og for at vi kan kontrollere at du er over 18 år må du registrere et betalingskort, men rabatten vil bli fratrukket når du har fylt inn koden og trykt på Innløs. Kontroller totalsummen innen du godkjenner kjøpet for å være sikker på at rabattkoden har blitt korrekt registrert.

Var denne artikkelen til hjelp? 44
Kontakt oss