Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Kan jeg bytte betalingsdato?

Du kan bytte din betalingsdato på følgende side: account.viaplay.no/changedate

I og med at den dagen du starter ditt abonnementet blir din betalingsdato hver måned, vil ditt nåværende abonnement stenges ned ved byttet, samtidig som en ny pakke starter. Det innebærer at du blir debitert umiddelbart for en ny månedlig periode. Man blir så tilbakebetalt for de resterende dagene av det tidligere abonnement.

Eksempel:

Din betalingsdato er nå den 16. hver måned og du vil bytte til den 28. isteden. Gå til account.viaplay.no/changedate den 28. og bytt betalingsdag. Dette hender:

  1. Vi avslutter din pakke. Pengene for den resterende tiden av det månedlige abonnementet blir tilbakebetalt, som er beløpet for de ubrukte dagene mellom 28. og den 16. i den neste måneden.
  2. Pakken starter opp på nytt og vi drar pengene for din nye måneds periode umiddelbart.
  3. Dine fremtidige debiteringer vil nå være den 28. hver måned.

Kvitteringen som viser tilbakebetalingen og trekket finner du i din Kjøpshistorikk.

I enkelte tilfeller vil det ikke være mulig / passende å endre betalingsdato. Informasjonen om dette tilpasses på account.viaplay.no/changedate etter nettopp din betalingssituasjon. Noen muligheter kan være:

  • Du har en pågående kampanjeperiode
  • Vi venter på din siste debitering (kontroller ditt registrerte betalingskort).
  • Du har opprettet ditt abonnement gjennom iTunes eller Tele2.
  • Viaplay inngår i ditt Viasat-abonnement.
Var denne artikkelen til hjelp? 10
Kontakt oss