Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Aktiver din rabattkode

Har du fått en rabattkode for f.eks en leiefilm eller et Viaplay-abonnement? Nedenfor finner du mer informasjon om hvordan du aktiverer kampanjekoden – både som ny og eksisterende kunde!

Abonnement

Har du fått en rabattkode for et Viaplay-abonnement? Gå til viaplay.no/redeem via en nettleser (på en data/mobil/nettbrett) for å aktivere tilbudet.

Fyll i koden i feltet og klikk Fortsett. Fyll i e-postadressen du vil bruke koden med. Er du en ny kunde vil du være nødt til å registrere en konto under aktivering av rabattkoden. Følg stegene, legg til betalingskort og husk å dobbeltsjekke at prisen er rett innen du bekrefter kjøpet. Som eksisterende kunde blir du bedt om å logge inn på kontoen din dersom det finnes en bruker på den oppgitte e-postadressen. Følg stegene og aktiver tilbudet.

Leiefilm

Har du fått en rabattkode for en leiefilm? Da kan du leie en film fra vår Lei & Kjøp-kategori helt kostnadsfritt og se på den så mange ganger du bare orker under 48 timer.

Har du allerede en Viaplay-bruker?
Hvis ja) Logg inn på Viaplay, klikk på Lei & Kjøp og velg den filmen du vil leie. Kontrollèr at du velger Lei for XXkr (og ikke Kjøp for XXkr). I bekreftelsesvinduet finner du et felt du kan knappe inn koden (med store bokstaver) på. Klikk på Bruk og nyt filmen!

Hvis nei) Registrer en konto her og legg til betalingskort. Et betalingskort må alltid legges til ved kjøp, uansett om du har en rabattkode. Dette er på grunn av studiorettigheter og for å kontrollere at du er over 18 år. Observer at ingen pakker kreves for å kunne ta i bruk Lei & Kjøp-kategorien. Følg deretter stegene ovenfor.

3 for 1-tilbud

Har du fått et tilbud via mail om å få 3 måneder til prisen av 1? For å aktivere tilbudet, klikk på knappen i mailen du fikk (Kjøp Viaplay). Observer at tilbudet kun fungerer på e-postadressen du har mottatt mailen på.

Rabatten registreres ikke?
Er du innlogget på e-postadresse som du mottok tilbudet på?

Hvis ja) Test å gjennomføre kjøpet igjen. Sørg også for at du har et gyldig betalingskort knyttet til kontoen.

  • Observer at ditt kort ikke kan ha en sperre for internettkjøp. Kontakt banken/utsteder for å heve sperren – alternativt gjør det selv gjennom nettbanken.
  • Om du forsøker å gjennomføre betalingen gjennom en mobil enhet, prøv heller å gjøre det gjennom en datamaskin. Sitter du allerede på en data, test en annen nettleser/inkognito-fane.

Hvis nei) Gå til viaplay.no og logg ut. Logg deretter inn på nytt med samme e-postadresse du mottok mailen på. Klikk på linken igjen og prøv en aktivering av tilbudet.

Var denne artikkelen til hjelp? 3
Kontakt oss