Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Velg betalingsmåte

Når du oppretter en konto på Viaplay må du legge til en betalingsmåte. Det kan for eksempel være et VISA-kort eller et MasterCard. Et betalingskort må alltid legges inn ved kjøp av et abonnement, til og med om man har en rabattkode. Dette på grunn av studiorettigheter. Har du en rabattkode så aktiveres dette når du har fylt i koden og klikket Innløs. Kontroller gjerne sumtotal innen du godkjenner kjøpet for å være sikker på at rabattkoden har blitt registrert ordentlig.

Dersom du opplever problemer med å registrere ditt betalingskort?

Når et kort ikke aksepteres, vil det dukke opp en feilmelding »Ditt betalingskort kunne ikke verifieres». Hva som kan forårsake dette kan være følgende:

  • Kortet er ikke et VISA eller MasterCard
  • Kortet er ikke utstedt av en norsk bank.
  • Om du forsøker å gjøre bestillingen gjennom en mobil plattform så prøv gjerne gjennom en datamaskin istedenfor. Sitter du allerede på en data, kan du prøve på nytt i en annen nettleser.
  • For VISA-kort behøver »Verified by VISA» være aktivert, alternativt »MasterCard Secure Code» for kort fra MasterCard.
  • Kontakt banken din eller undersøk det hele på egenhånd i nettbanken om det er uklarheter rundt dette.
  • Kortet har en sperre som ikke tillater internettkjøp. Kontakt banken/utstederen for å heve sperren – alternativt kan du gjøre det selv i nettbanken.
  • Det mangler dekning på kortet. Til og med ved oppstart av prøveperioden kreves det at minst 1kr er på kortet. Summen reserveres og refunderes når vi har sjekket gyldigheten på kortet.
Var denne artikkelen til hjelp? 10
Kontakt oss