Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Viaplay i utlandet

Du som norsk kunde kan benytte deg av Viaplay innenfor norske, svenske, danske og finske grenser. Tjenesten fungerer akkurat likt som i Norge når det kommer til innhold, teknikk og funksjoner. Tenk på at kvaliteten på materialet kan variere, da den anpasser seg til nettverkets egenskap samt hastighet.

Hvorfor fungerer ikke min Viaplay utenfor de overnevnte grensene?
Ettersom Norge ikke er med i EU, gjelder ikke portabilitetsreguleringen i Norge per dags dato. Viaplay kommer fremdeles fungere i Norge, Sverige, Danmark og Finland som vanlig. Du kan lese mer om portabilitetsreguleringen herDu kan derimot laste ned mange av våre serier og filmer i Viaplay-appen på din mobil eller ditt nettbrett når du befinner deg i Norge, for å senere spille de av offline i land som ikke er nevnt tidligere.

For deg som reiser utenfor disse landene, anbefaler vi å laste ned innholdet før du reiser ut av landet. Du kan lagre material offline på dine mobile enheter, som smarttelefonen eller nettbrettet. Les mer om offline-funksjonen her.
Reiser du utenlands, anbefaler vi heller ikke å koble enheten opp mot et lokalt nettverk når du bruker Viaplay. Dette med tanke på at vi ikke har senderettigheter utenfor EU og dermed er det en mulighet for at du blir blokkert fra tjenesten eller at Viaplay-appen oppdateres automatisk. Da mister du lisensen for det nedlastede materialet under besøket ditt.
Var denne artikkelen til hjelp? 8
Kontakt oss