Trenger du hjelp?

Søk i våre spørsmål og svar om Viaplay!

Du kan også lete iblandt Vanlige spørsmål & svar nedenfor.

Viaplay i utlandet

Du som norsk kunde kan benytte deg av Viaplay i hele EU slik som du gjør hjemme i Norge. Tjenesten fungerer akkurat likt som i Norge når det kommer til innhold, teknikk og funksjoner. Tenk på at kvaliteten på materialet kan variere, da den anpasser seg til nettverkets egenskap samt hastighet.

For deg som reiser utenfor EU, anbefaler vi å laste ned innholdet før du reiser ut av landet. Du kan lagre material offline på dine mobile enheter, som smarttelefonen eller nettbrettet.
 
Reiser du utenfor EU, anbefaler vi heller ikke å koble enheten opp mot et lokalt nettverk når du bruker Viaplay. Dette med tanke på at vi ikke har senderettigheter utenfor EU og dermed er det en mulighet for at du blir blokkert fra tjenesten eller at Viaplay-appen oppdateres automatisk. Da mister du lisensen for det nedlastede materialet under besøket ditt.
 
Skulle det ha seg slik at du blir logget ut av applikasjonen mens du er i utlandet, kan du teste følgende:
 
1. Steng appen helt, slik at den ikke er aktiv i bakgrunnen
2. Slå på flymodus
3. Åpne Viaplay-appen igjen
 
Hvis du fremdeles ikke får tilgang, kan du teste å slå på din norske 4G i en kort stund for å logge inn på appen med dette. Deretter slår du på flymodus igjen.
 

Var denne artikkelen til hjelp? 27
Kontakt oss